Tuesday 3 March 2015

Kebaikan Energizing Soy Protein (ESP) Shaklee

Posted by Unknown at 17:27


Shaklee merupakan syarikat pertama yang mencipta makanan tambahan protin berasaskan kacang soya. Energizing Soy Protein (ESP) Shaklee telah diiktiraf seluruh dunia dengan mempunyai kajian klinikal yang sangat ekstensif dan komprehensif serta memilki kualiti protin yang tinggi yang pernah dihasilkan. 
ESP Shaklee merupakan satu-satunya produk di dalam pasaran yang menjamin penyediaan 9 asid amino penting yang tidak dapat dihasilkan oleh tubuh manusia.

Kenapa anda perlu pilih ESP Shaklee ? 

1. ESP Shaklee dihasilkan dari kacang soya"non-GMO" (non-Genetically Modified Organism) yang mana ia di proses pada kadar suhu rendah.
2. Kacang soya ESP Shaklee dicuci dengan air untuk mengekalkan isoflavones genistein dan daidzein demi mengekalkan keseluruhan kebaikan soya. Untuk makluman anda, sesetengah protein soya di pasaran diproses dengan menggunakan alkohol. Penggunaan alkohol menyebabkan kehilangan isoflavones yang bermanfaat, malah membentuk kontaminasi bersilang dengan bahan kimia yang digunakan semasa pemprosesan.
3.Kandungan Indeks Glisemik (G.I) yang rendah. Indeks Glisemik yang rendah memecahkan gula dalam darah dengan perlahan-lahan sambil membebaskan glukos ke dalam sistem badan. 

" Bagi pengidap penyakit kencing manis, Indeks Glisemik ESP Shaklee yang rendah iaitu 39 membantu mengawal paras gula di dalam darah mereka. Oleh sebab itu, ESP Shaklee sesuai diambil oleh penghidap penyakit kencing manis dan juga ibu mengandung yang ada masalah kencing manis semasa mengandung."

Kebaikan Energizing Soy Protein ( ESP) Shaklee  ialah :

1. Awet Muda : Asid amino penting untuk membina otot, kuku, rambut, darah, organ, kulit dan lain-lain. Baik untuk hormon.
2. Membantu merendahkan paras kolesterol.
3. Mencegah risiko osteoporosis dan sakit jantung.
4.Baik untuk prostat dan membantu pembesaran prostat.
5. Membantu meningkatkan kualiti, ransangan dan tenaga seksual. 6. Mengekang pertumbuhan dan perebakan sel kanser. 
6.Membantu memulihkan uterus, ovari, simptom menopaus.
7. Meransang pembentukan semula sel kulit dan otot.
8. Mengurangkan kedutan.
9. Mengembalikan keanjalan kulit dan kepejalan otot.
10. Membantu menyembuhkan luka dan mengurangkan kesan parut.
11. Membekalkan tenaga segera berpanjangan.
12. Membantu meningkatkan sistem imun badan.
13. Membantu mencegah migrain, insomnia dan tekanan.
14. Membantu membaiki masalah rambut beruban dan rambut gugur.
15. Membaiki masalah pigmentasi, kedutan dan kesan penuaan pada kulit.
16. Membantu meningkatkan kualiti memori.
17. Membantu meningkatkan Kepentingan Protein Pada Badan

Anda perlu tahu bahawa unit asas badan kita adalah sel. Kumpulan sel yang bergabung membentuk tisu. Dan kumpulan tisu yang bergabung membentuk organ ( jantung, otak, buah pinggang, darah dll). Manakala kumpulan organ pula membentuk satu sistem tubuh manusia. Oleh sebab itu, sel yang sihat akan membentuk tisu yang sihat dan begitulah proses seterusnya.

Protein adalah bahan utama dalam pembentukan sel dalam badan serta komponen utama kepada hormon manusia. Maka setiap  organ kita memerlukan protein. Kekurangan protein menyebabkan kelemahan dalam sistem imun untuk melawan penyakit, masalah lebihan air yang tinggi dalam badan (water retention @ kegemukan air), kehilangan kepejalan otot, perubahan warna rambut, pembesaran terbantut, gangguan pada sistem penghadaman serta penghasilan darah dan hormon. Kegagalan fungsi organ boleh mengakibatkan kematian sebagai contoh kegagalan jantung dan buah pinggang boleh menyebabkan sakit jantung, kencing manis dan buah pinggang gagal berfungsi.

Kenapa Ibu mengandung Perlukan ESP Shaklee ?

1. Pembentukan sel untuk kulit, rambut, otak, otot, kuku, gigi, dan semua organ dalam badan ibu serta bayi dalam kandungan terbentuk melalui protein.
2. Membantu meningkatkan sistem imun badan ibu.
3. Membantu mengawal berat badan ibu.
4. Membantu mengawal kencing manis semasa mengandung.
5. Membantu mencantikkan kulit ibu.
6. Membantu melengkapkan zat nutrisi bagi ibu yang ada masalah alahan serta morning sickness di awal kelahiran.

Kenapa Ibu Berpantang dan Menyusukan Bayi Perlukan ESP Shaklee ?

1. Membantu pemulihan tisu rahim.
2. Membantu mempercepatkan pemulihan luka episiotomi dan pembedahan.
3. Membekalkan tenaga segera kepada ibu.
4. Membantu melancarkan penyusuan susu ibu sebagai milk booster.

" Komponen utama susu ibu selain kalsium dan air adalah protein. Oleh itu penting bagi ibu menyusukan bayi mengambil ESP Shaklee untuk memekatkan susu ibu supaya bayi lebih cepat kenyang. Protein yang cukup dalam susu ibu membantu bayi untuk naik berat badan dengan lebih cepat dan normal."

Siapa Perlukan ESP Shaklee ?

1. Orang yang ada masalah kulit berparut.
2. Mempunyai bekas jerawat yang banyak.
3. Tona Kulit tidak sekata.
4. Kulit kusam.
5. Kulit Berjeragat.
6. Kulit kendur tidak tegang dan tidak anjal

Bekalkan protein ESP untuk pembinaan semula sel tisu kulit yang baru bagi mengantikan sel tisu yang rosak. Apabila kerap mengambil ESP Shaklee secara konsisten dan berterusan, tubuh kita akan sentiasa menghasilkan sel tisu yang sihat.

Berapa lama saya perlu ambil ESP Shaklee ?

Jawapan saya mudah sahaja. Anda perlu tahu tahu bahawa sel baru akan terbentuk setiap 90 - 120 hari. Amalkan ESP Shaklee lebih daripada 120 hari secara istiqamah.

Rakan shaklee anda :
E-ta Ismail
Sid : 928402
018 7678084

0 comments:

Post a Comment

 

Healthy & Beauty by Eta Ismail Copyright © 2011 Design by Ipietoon Blogger Template | web hosting