Monday 17 March 2014

Kebaikan Herbal Blend

Posted by Unknown at 00:42


Kena cuba dahulu! Anda pun akan jatuh cinta pada cream kulit ini seperti saya dan ramai lagi pengguna Herbal Blend Multipurpose Cream ini ^_^

Bagi anda yang mempunyai anak kecil, saya sangat menggalakkan anda untuk menggunakan krim Herbal Blend ini..macam-macam kegunaan tau.. untuk ruam susu, ruam lampin, ruam peluh, gatal-gatal pun boleh gak. ^_^..nama pun multi-purpose kan..


**************************************************** 

ANTARA KEGUNAAN HERBAL BNLEND YANG AJAIB INI...

1. Merawat eczema dan gatal-gatal digigit serangga

 

Inilah tujuan asal saya membeli Herbal Blend. Jika orang dewasa yang kena gigitan serangga seperti nyamuk, mungkin masih boleh "stay calm" tetapi ia berbeza dengan kanak-kanak. Jadi Syaz beli herbal Blend ni untuk Keisha dan kami sekeluarga. Kadang tu, kalau outing kena gigit nyamuk, kadang kena gigit semut, bekas bintat tu akan beri sensasi rasa gatal pada kulit mereka. Baik sapu Herbal Blend ni. Ia tak panas dan bau nya sangat Wangi.


2. Melembutkan tumit dan merawat tumit pecah

 

Tumit kering sememangnya menjadi masalah kerana kebanyakan dari kita  bekerja didalam suasa berhawa dingin. Tidur malam pun kebanyakannya menggunakan aircond. Berbanding Losyen dipasaran yang terlalu wangi, baik sapu herbal blend, memang puas hati. Lembut je tumit tu. :) Jom tengok Testimoni bergambar dari pengguna yang berpuas hati dengan kesan penggunaan Herbal Blend Shaklee.



3. Ubat luka / lecur

 

Boleh guna ganti minyak gamat. Seeloknya ada satu herbal blend dalam rumah, bila ada luka je, cepat baik. Terhiris pisau? Kena cakar kucing? Terkena minyak panas? Semua pun boleh sapu :)

4. Luka pada puting bagi ibu-ibu menyusu

 

Memang biasa bagi Ibu Menyusukan anak, apabila ada luka pada puting akibat gigitan anak, pedih yang teramat. Jadi, selepas ni, ibu-ibu yang sedang menyusukan anak, kena ada herbal blend di sisi. :) Herbal blend ni sangat natural, jadi tidak perlu risau. Tiada bahan sintetik dan dijamin selamat. Kan dah maklumkan tiada PARABEN.

5. Menghilangkan parut

 

Kalau ada parut akibat chicken pox atau demam campak, cuba sapukan herbal blend. In sha Allah parut akan pudar dan hilang.



6. Ruam pada bayi

Bayi sememangnya senang terkena ruam, terutamanya ruam lampin. Bayi kan masih kecil, kulitnya baru sahaja hendak sesuai dengan alam ini. Jadi, sapukan sahaja Herbal Blend. Ia akan melegakan rasa pedih dan in sha Allah akan merawat ruam. Jangan sapukan krim steroid tau! Kesian bayi tu.



Alhamdulillah Ruam pada bahagian dada bayi Amni hilang selepas beberapa kali kegunaan Herbal Blend.


7. Sebagai Losyen harian

 
Saya juga gunakan sebagai losyen harian. Supaya tangan sentiasa lembut.. Herbal blend tidak berminyak. Jadi sememangnya selesa.





Sebab Herbal Blend diperbuat daripada bahan-bahan semulajadi (horse chesnut, bunga yarrow, daun sage, dan juga rosemary). Oleh sebab itu tentulah ia selamat secara semulajadi untuk semua peringkat umur kerana tiada kandungan bahan kimia berbahaya.
Lagipun harganya memang sangat murah dan berbaloi untuk disimpan satu kat umah. Jom dapatkan satu Herbal Blend Shaklee untuk rumah anda!

0 comments:

Post a Comment

 

Healthy & Beauty by Eta Ismail Copyright © 2011 Design by Ipietoon Blogger Template | web hosting