Friday 29 November 2013

ADVANCE JOINT HEALTH TABLET UNTUK SAKIT TULANG BELAKANG MEMBAWAH KELUMPUHAN

Posted by Unknown at 03:50
SAKIT TULANG BELAKANG MEMBAWAH KELUMPUHAN


Jika anda atau orang kesayangan anda mempunyai masalah sakit sendi atau ketidakselesaan sendi..sakit lutut..sakit di pelipat..apa kata cuba produk terbaru keluaran Shaklee iaitu Advanced Joint Health Tablet. Kesannya boleh dirasai seawal 5 hari!! Insya Allah.

=Pertanyaan seorang pesakit tulang belakang kepada Dr.Zubaidi=
"As salam mua alaikum, Dr Zubaidi, saya nk tanya. Umur saya 26th berat 58kg tinggib168cm masih bujang masalah Saya sekarang kerap sakit pada tengah pinggang. Saya akui yang saya kurang bersenam. Boleh Dr terangkan masalah yg saya alami ini?"


=Jawapan Dr.Zubaidi= 
"Wa alaikum mus salam.

Dari penerangan ringkas yang saudara berikan, kemungkinan saudara mengalami masalah yang serius pada tulang belakang.

Biasanya disebabkan oleh masalah slipped interveterbral disc atau juga dikenali sebagai prolapsed interveterbral disc.

Dalam hal ini, tulang rawan lembut yang menjadi pelapik di antara tulang belakang terkeluar dan menekan saraf yang keluar di sisi tulang belakang.

Ini menyebabkan seseorang itu akan mengalami sakit pada bahagian pinggang, terutamanya pada bahagian tengah tulang belakang. Ia bertambah teruk apabila beliau bergerak, duduk atau berdiri lama atau di dalam posisi membongkok.

Rasa sakit ini akan menjalar turun ke bahagian paha dan kaki. Jika teruk, ia boleh menyebabkan rasa kebas pada bahagian itu.

Saya mencadangkan saudara melakukan pemeriksaan, di mana doctor akan melakukan pemeriksaan x ray dan Magnetic Resonance Imaging, MRI untuk mengetahui punca sebenar masalah tulang belakang saudara.

Jika disahkan saudara mengalami masalah yang saya beritahu tadi, dan berada dalam peringkat awal, doktor akan mencadangkan saudara supaya banyak berehat, tidak melakukan kerja berat atau mengangkat barang berat.

Saudara akan diberi ubat-ubatan untuk mengurangkan kesakitan. Jika kesakitan beransur kurang, saudara dinasihatkan melakukan senaman ringan untuk menguatkan otot.

Selepas tempuh enam minggu, dan saudara tidak ada perubahan dan saudara mengalami kesakitan yang melampau,doktor akan menasihatkan saudara menjalani pembedahan discectomy.

Dalam pembedahan ini, tulang rawan (disc) yang tergelincir akan dibuang supaya tekanan ke atas saraf dapat dikurangkan.

Biasanya, selepas pembedahan, pesakit akan pulih dalam tempoh kira-kira dua minggu hingga satu bulan dan dapat melakukan aktiviti harian seperti biasa.

Wallahu a’lam.


************************************************************************

TESTIMONI PENGGUNA ADVANCE JOINT HEALTH TABLET
*
*
*

Mula-mula saya bagi ayah saya sendiri untuk try dulu…dan Alhamdulillah..positive feedback. 

Ada juga pengguna lain yang dah cuba glucosamine dan masih mengalami sakit sendi. Apa bezanya glucosamine yang dijual di farmasi dengan Advanced Joint Health Tablet (AJHT) ni? AJHT mengandungi extract boswellia yang mana tujuannya utk mengurangkan radang dan sakit.
Jom kita lihat apa kata pengguna lain yang dah cuba Advanced Joint Health Tablet ni.

sakit sendi hilang 
sakit sendi3
sakit sendi4



 Jika anda mempunyai masalah slip disc, Advanced Joint Health Tablet (AJHT) dan juga Ostematrix mungkin akan meringankan kesakitan yang anda tanggung selama ini. 


Nak order hubungi E-ta untuk lebih info 018-7678084
I am Shaklee Independent Distributor
Shaklee ID : 928402

0 comments:

Post a Comment

 

Healthy & Beauty by Eta Ismail Copyright © 2011 Design by Ipietoon Blogger Template | web hosting