Wednesday 27 June 2012

Lump / Cyst / Benjolan / Fibroid

Posted by Unknown at 01:53
BERITA BAIK UNTUK KORANG YANG ADA MASALAH NIE

Korang kalau tau ada fibroid ke cyst ke, mesti berebut-rebut nak pakai premium beautiful kan? tapi kalau tak tau, mesti buat ‘dek’ je kan? ishhhhh, fibroid ni bukan benda main- main tau, bukan macam kena demam ke, jerawat naik kat muka ke, eeei, bukan!!!!
 Tapi, kenapa boleh ada fibroid? macam mana boleh dapat tu? Soalan-soalan yang macam ni lah yang kerap ditanya untuk orang yang ada fibroid atau cyst atau seangkatan dengannya. Kita kalau hari- hari dapat scan badan kita senang sikit nak cegahnya, kalaulah kita dapat tengok apa isi dalam perut kita while we are looking at the mirror, boleh prevent or do something if kita terperasan ada benjol ke, dalam rahim ada cyst ke fibroid ke,hehehhe, ni masalahnya memang tak boleh, if di boleh kan pun, korang lepas ni ada ke selera nak makan lepaih dah tengok tu?
owh okay, macam mana fibroid terjadi? 1/3 wanita berumur 35 tahun ke atas berisiko untuk dapat fibroid? korang nak termasuk ke?
Most women with fibroids have no symptoms. These benign tumors are often found during routine pelvic exam or ultrasound. They constitute a problem only if they become large (causing pressure on the bladder and rectum, and-or protruding abdominally) or cause excessive bleeding or pelvic pain. It may be difficult to differentiate a fibroid from an ovarian cyst or mass by pelvic exam alone, but pelvic ultrasound will definitively differentiate between the two.

ha tengok tu, tak da sign tau, kalau dia nak datang, dia datang je,
ada banyak testimoni bila dia start pakai premium beautiful, fibroidnya terus kecut, ada yang seberat 2 kg fibroid dia, dah tunggu masa dah nak bedah, then bila dia start pakai premium beautiful, dengan kuasa Allah, doktor dapat keluarkan fibroid tapi bukan dalam bentuk pejal tapi cecair.




Tanda tanda.

1. Banyak kali 'cyst' dan 'tumour' pada kilang ovary dijumpai secara kebetulan, ketika wanita berkenaan sedang menjalani pemeriksaan untuk tujuan lain. Tidak ada tanda dirasai. 

2. Gangguan dalam pusingan haid seperti lambat atau tidak datang pada waktu yang di jangkakan, haid tidak teratur saperti diluar waktu haid atau ia datang sedikit sedikit tetapi berpanjangan. 

3. Mandul atau kurang subur atau berulang kali gugur. 

4. Sakit senggugut, sakit waktu persetubuhan atau sakit perut tanpa mengira masa. 

5. Perut membesar tanpa hamil. 

6. Putus haid pada umur yang muda (Premature menopause) 

7. Gangguan kencing atau air besar. 

8. Dalam kes kanser ovary diperingkat lambat , hilang selera makan, susut berat badan, perut kembung, sakit pinggang dan letih lesu.


Yang nih kita nak elak, barah rahim, seeloknya kita cegah la sebelum terkena, kita tak tahu bila kita akan terkena, maybe ada orang cakap, ajal, maut semua ditangan Allah, betul tu, tapi adakah kita bersikap adil terhadap diri sendiri dengan tidak berusaha untuk mencegahnya?
so bertindaklah sekarang, jangan dah terlambat baru nak tercari-cari, orang kata cegah lebih baik dari mengubati, kang bila dah kena, lagi la kos nak operate lagi, maintain lagi, ingat ye, kereta boleh dicari spare partnya tapi badan kita ni susah nak cari spare part, cepat bertindak!!!! call 0177660192 or email noretaismail@gmail.com untuk trial percuma!!!!


0 comments:

Post a Comment

 

Healthy & Beauty by Eta Ismail Copyright © 2011 Design by Ipietoon Blogger Template | web hosting